Auto Szyby w Auto Strefie – naprawa oraz wymiana – to jedna z najnowszych gałęzi usług w naszej ofercie!

Proponujemy wymianę auto szyby (czy to przedniej – czołowej, czy to bocznych) zarówno w autach osobowych, dostawczych do 3,5t, a nawet ciężarowych! Możliwa jest także naprawa szyby czołowej, jeżeli uszkodzenie jest jeszcze niewielkich rozmiarów. (Wspominamy o tym nieco niżej).


Wymiana lub naprawa szyb w Auto Strefie to profesjonalnie wykonana usługa w konkurencyjnej cenie!

Zaufały nam przecież Towarzystwa Ubezpieczeniowe! Dla nich to realizujemy szkody wypadkowe, a wymiana szyb (jednej lub wielu) jest zazwyczaj jednym z punktów do wykonania. Z uwagi na swoją kruchość, jak i celowe przeniesienie części energii uderzenia, to właśnie pęknięta szyba jest typowym skutkiem kolizji.

Jeśli na Twojej szybie niepokojąco rozrasta się „pajączek” od uderzenia kamyka spod poprzedzającego auta, nie ryzykuj zatrzymania dowodu rejestracyjnego auta! Umów się na wymianę szyby w serwisie Auto Strefa – czy to finansowane w ramach ubezpieczenia OC sprawcy czy w tradycyjnym rozliczeniu gotówkowym! Jeżeli natomiast uszkodzenie powstało stosunkowo niedawno, zapraszamy na jego naprawę, póki jeszcze się nie rozrosło.

Zadzwoń i umów się!

Zapraszamy do współpracy serwisy samochodowe, chcące rozszerzyć swoją ofertę właśnie o tego typu usługę. Bardzo chętnie będziemy Waszym podwykonawcą!


Jesteś ciekaw, jak przebiega proces naprawy uszkodzenia lub uszczerbku na szybie czołowej?

Przygotowaliśmy dla Ciebie mały pokaz fotograficzny krok po kroku na naszym Facebooku. W kilkunastu krokach dokładnie pokazujemy w jaki sposób nasz specjalista fachowo naprawia niewielkie uszkodzenie szyby!

Uszczerbki takie najczęściej swoje źródło mają w kamykach leżących na drodze. Najwięcej tego typu uszkodzeń szyby ma miejsce w pobliżu wszelkich remontów istniejących oraz budowy nowych dróg. Żwir czy małe kamyki stosuje się jako podkład utwardzający grunt przed wylaniem asfaltu lub betonu. Niestety, ale często pod kołami aut ciężarowych takie kamyki działają jak naboje, które strzelając w szyby powodują ich punktowe uszkodzenia.

Najważniejszą rzeczą, aby takie uszkodzenie było możliwe do naprawy jest czas. Jak łatwo się domyślić – im prędzej tym lepiej. Szyba, która straciła swoją jednolitość inaczej się zachowuje, jest narażona na inne naprężenia. Nawet wjechanie w większą dziurę w drodze, której zawieszenie nie do końca jest w stanie wytłumić, może spowodować powiększenie się uszkodzenia! W momencie, kiedy od punktowego uszkodzenia zaczyna rozchodzić się w jedną lub kilka stron pęknięcie szyby, najczęściej naprawa jej jest już niemożliwa. Trzeba pomyśleć o wymianie auto szyby na nową.

Kliknij, aby przejść do prezentacji (strona otworzy się w nowym oknie).


Zobacz, jak nasi fachowcy szybko i sprawnie wymieniają szybę czołową w aucie.

Auto szyba z przyssawkami dla łatwiejszego wyjęcia po wycięciu uszczelek.
Mocowanie przyrządu do wycięcia szyby z uszczelek po wewnętrznej stronie auto szyby
Pęknięta szyba wycięta i wyjęta.
Instalacja nowej przedniej szyby samochodowej/
Dociąganie i wyrównywanie taśmą miejsca instalacji szyby, aby uszczelka w kleju spokojnie zachnęła.

Na czym polega proces wymiany auto szyby?

Jeżeli uszkodzenie szyby jest na tyle duże, że nie ma możliwości naprawienia jej, jesteśmy zmuszeni ją wymienić na nową. Wtedy to dopasowujemy ją do danego auta i jego wyposażenia (mówimy tu zazwyczaj o czujnikach deszczu czy zmierzchu). To właśnie ich obecność sprawia, że trzeba mieć się na baczności przy wyborze odpowiedniego modelu szyby.

Na samym początku mocujemy od zewnątrz uchwyty na przyssawki, aby łatwiej było ją docelowo wyjąć i przenieść. Potem zdejmujemy gumowe uszczelki zewnętrzne. Następnie od wewnątrz auta na kolejnych przyssawkach mocujemy coś w rodzaju kołowrotka z grubą żyłką. Konkretnie jest to kilkumilimetrowej średnicy drut, który w kolejnym etapie przebijamy od zewnątrz przez istniejącą, starą uszczelkę szyby. Drut ten z jednej strony zaczepiamy w dogodnym miejscu pod maską auta, z drugiej zaś, właśnie do tego kołowrotka. Całą długość samego drutu natomiast obwijamy dookoła szyby we wgłębieniu powstałym po zdjęciu zewnętrznych uszczelek.

Teraz dopiero następuje cała magia!

Powoli i z wyczuciem kręcąc kołowrotkiem zwijamy i jednocześnie napinamy drut, który jednocześnie przecina klej uszczelniający, na którym trzyma się szyba. Po jego zwinięciu – szyba jest już „wolna” i można ją podnieść i przenieść do utylizacji.

Po wyjęciu uszkodzonej szyby musimy wyczyścić dokładnie resztki kleju uszczelniającego z całej ramy wokół, aby przygotować podłoże pod jego nową porcję. Przy nakładaniu świeżego kleju uszczelniającego ważne jest doświadczenie! Musi być on nałożony jednolitą warstwą przez cały obrys ramy karoserii, bez najmniejszych przerw. Ciągłość warstwy jest tutaj kluczowa, gdyż to od niej zależy szczelność okna – zarówno termiczna jak i pod kątem wilgoci. Mikro przerwy w warstwie kleju mogłyby w niedługim czasie spowodować pęknięcie szyby!

Nowa auto szyba na miejsce…!

Gdy już cała rama jest już obklejona warstwą kleju uszczelniającego (warstwa kleju ma na oko ok. 2 cm grubości) można mocować nową szybę. Podobnie jest ona prędzej przygotowana poprzez zamocowanie uchwytów za pomocą kolejnych przyssawek. Przy montażu nowej szyby kluczową kwestią jest jej odpowiednio równe wpasowanie już za pierwszym razem. Wszelkie większe ruchy po zetknięciu szyby z klejem uszczelniającym mogą spowodować zaburzenie jego ciągłości. Dlatego też należy jak najlepiej dopasować położenie szyby zanim jeszcze zetknie się z klejem, aby już po zetknięciu z nim, wszelkie ewentualne korekty były jedynie minimalne.

Po finalnym ułożeniu szyby na kleju, mocujemy ją z kilku stron do karoserii. Wszystko po to, aby nie przesuwała się podczas zasychania kleju uszczelniającego. Ile taki klej potrzebuje czasu do wyschnięcia? Do jego pełnej aktywacji potrzeba około dwóch godzin. Po tym czasie i wykończeniu montażu – czyli np. założeniu zewnętrznych uszczelek – można wyjeżdżać. Natomiast swoją pełna trwałość osiąga po ok. dwóch tygodniach. Z tego też względu informujemy klientów, aby po wymianie szyby przez minimum kilka dni (a najlepiej właśnie te 2 tygodnie) nie myć szyby pod myjką ciśnieniową. Warunki atmosferyczne nie są w stanie zaburzyć spójności kleju, natomiast woda pod dużym ciśnieniem już taki potencjał posiada.