Od niedawna w ofercie serwisu Auto Strefa Toruńska 85 – Włocławek pojawiła się nowość – czyszczenie filtrów DPF i FAP – na miejscu!
W naszym serwisie zawitało urządzenie przeznaczone do czyszczenia tego typu filtrów, gdzie cała procedura wraz z suszeniem trwa niecałe 24h! Wystartowaliśmy z tą usługą, ponieważ stwierdziliśmy, że w mieście brakuje takich miejsc.
Z uwagi na wielość modeli filtrów DPF i FAP (zarówno w autach osobowych, jak i dostawczych do 3,5t) ciężko jest podać jedną, uniwersalną cenę. Zapraszamy serdecznie do kontaktu z naszymi Doradcami serwisowymi! Znając markę auta zaproponują oni bardzo konkurencyjną cenę usługi.
Zapraszamy także do stałej współpracy inne serwisy samochodowe, które chcą wzbogacić swoją ofertę o tego typu usługę. Z pewnością przy stałej współpracy zaproponujemy bardzo korzystne stawki!
Wystarczy 1 telefon na:
aby uzyskać świetną stawkę za usługę i umówić się na czyszczenie, nie czekając w kolejce.
Jakie są objawy zapchanego filtra DPF/FAP?
- przechodzenie auta w tryb awaryjny pracy silnika
- odczuwalny spadek mocy
- podwyższone zużycie paliwa
- możliwe problemy z turbosprężarką
- wyczuwalny zapach spalin z okolicy silnika
- podwyższona prędkość obrotowa silnika bez uzasadnienia
- pojawiająca się ikonka Check Engine z błędami P2002 i/lub P2463
A czym właściwie są DPFy i FAPy?
Filtry cząstek stałych, czyli w skrócie DPF (diesel particulate filter) lub FAP (filtre à particules) to filtr montowany w układzie wydechowym silników diesla, który oczyszcza spaliny z cząstek stałych. Fizycznie jest to głównie sadza węglowa z wieloma innymi pierwiastkami pochodzącymi ze spalania oleju napędowego w silniku. Ich zastosowanie w samochodach pozwoliło na częściową eliminację czarnego dymu wydobywającego się z wydechu. Niegdyś wystarczał tylko katalizator, jednak z biegiem lat, normy unijne są stale zaostrzane.
Filtr taki ma postać przestrzennej struktury siatki o możliwie maksymalnej do uzyskania powierzchni, na której mają się gromadzić cząstki stałe.
Współcześnie produkowane auta posiadają systemy i procedury odpowiedzialne za wypalanie zanieczyszczeń w takich filtrach. Wymuszające one jazdę na wysokich obrotach przez określoną ilość czasu. Tylko taka jazda sprawia, że układ wydechowy może rozgrzać się w okolice 600*C. Przy tej temperaturze zawartość filtra powinna się wypalić. Praktyka pokazuje jednak, że takie procedury nie wypalają niestety całej sadzy zgromadzonej w filtrze. Zazwyczaj wypala się tylko jej część, przez co sugestie komputera samochodu dotyczące uruchomienia procedury wypalenia filtra pojawiają się coraz częściej, aż do pojawienia się komunikatu lub kontrolki o jego zapchaniu. W takim przypadku wyjścia są 2 – albo wymiana filtra na nowy (od ok. 2 do nawet 7 tysięcy złotych) albo czyszczenie filtrów FAP czy DPF (zazwyczaj kilkaset złotych) – na które to właśnie my serdecznie zapraszamy!
Czyszczenie filtrów FAP i DPF Włocławek
Zadzwoń i umów się!
Jak wygląda proces czyszczenia FAP / DPF?
Nowe filtry DPF i FAP kosztują zwykle kilka tysięcy złotych. Z pewnością jest to główny powód, przez który trafiłeś na naszą stronę. Wydaje się, że czyszczenie takiego filtra to bardzo skomplikowany proces. Na szczęście taki nie jest, mimo, że wymaga wiedzy i narzędzi. Otóż po krótce…
Dzień 1
Po wymontowaniu filtra DPF lub FAP z auta zatykamy szczelnie jeden z jego końców. Wlewamy następnie do filtra od drugiej strony specjalny preparat. Ma on spowodować przede wszystkim odklejenie się wszelkich osadów i sadzy z powierzchni filtrów. Tak zalany filtr odstawiamy „na noc” pozwalając, aby wlana chemia drążyła całą strukturę filtra, docierając w każdy zakamarek. Preparat ten jest dość toksyczny. Proces zalewania filtra musi się więc odbywać w gumowych rękawicach oraz masce na twarzy – to naprawdę mocna chemia!
Dzień 2
Następnego dnia przystępujemy do fizycznego czyszczenia. Wkładamy zalany filtr FAP lub DPF do naszego urządzenia, którego zdjęcie prezentujemy wyżej oraz podłączamy wąż ciśnieniowy. Po zamknięciu drzwi i zapięciu wszystkich blokad uruchamiamy maszynę. Urządzenie regularnie co około 10 sekund „strzela” wodą pod dużym ciśnieniem w filtr.
Pierwsze strzały wyglądają najbardziej widowiskowo! To właśnie na samym początku wydostaje się największa ilość sadzy wraz z wodą i płynem czyszczącym. Z każdym następnym wystrzałem, wydostająca się piana ma kolor coraz bardziej jasny, aż do bieli. Bez wątpienia jest to oznaka, że filtr został oczyszczony. Na koniec zostaje tylko przepłukać go wodą pod lekkim ciśnieniem z resztek piany i chemii i pozostawić kilka godzin do wyschnięcia. Po tym czasie filtr jest gotowy! Możemy go więc spokojnie zamontować do auta lub wydać klientowi zlecającemu czyszczenie.