Sprawna klimatyzacja w samochodzie gwarantuje przyjemną podróż, gdy jest gorąco i szybkie odparowywanie wnętrza, kiedy jest chłodno i wilgotno. Niewiele osób o tym wie, ale klimatyzacja to nie tylko chłodzenie wnętrza. To także jego osuszanie! Dlatego też klimatyzację warto używać cały rok, dzięki czemu układ dłużej pozostanie sprawny!

Typowymi czynnościami związanymi z obsługą serwisową klimatyzacji jest jej ozonowanie/odgrzybianie, uzupełnianie czynnika chłodniczego (aktualnie obowiązują jego dwa rodzaje – stosowane w zależności od modelu i rocznika auta), czy wymiana filtra kabinowego, choć ten filtr akurat także warto regularnie wymieniać w autach bez klimatyzacji, gdyż dzięki niemu oddychamy w kabinie czystym powietrzem.


Klimatyzacja - urządzenie do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji i uzupełniania czynnikiem chłodniczym.

Cennik

Dezynfekcja układu klimatyzacji
119 zł

Podpięcie urządzenia do napełniania czynnikiem
150 zł

Uzupełnienie czynnika R134a
20 zł / 100g

Uzupełnienie czynnika R1234yf
55 zł / 100g

Chcesz umówić się na dezynfekcję układu? A może potrzebujesz uzupełnić czynnik chłodzący?
Skontaktuj się z nami!


Klimatyzacja w samochodzie – jak wygląda uzupełnienie czynnika?

Uzupełnienie, a właściwie wymiana czynnika klimatyzacji dla wielu osób jest czarną magią. Przybliżmy, jak dokładnie wygląda proces uzupełnienia czynnika. Otóż można go podzielić na kilka etapów. Po podpięciu stacji do obsługi klimatyzacji (urządzenia np. takiego jak nasze na zdjęciu powyżej) następuje po sobie kilka etapów, których nie każdy jest świadomy. Są to:

  • odzyskanie (wypompowanie) czynnika chłodzącego z układu
  • odfiltrowanie zużytego oleju, smarującego sprężarkę (tak, poza czynnikiem chłodniczym, w układzie jest również olej)
  • wygenerowanie próżni dla sprawdzenia szczelności układu (w przypadku wykrycia nieszczelności, najpierw wpinamy w układ sprężone powietrze, aby odnaleźć miejsce wycieku i w zależności od miejsca, naprawiamy je w odpowiedni sposób)
  • napełnienie układu czynnikiem chłodzącym oraz nowym, świeżym olejem
  • kontrola ciśnień w układzie
  • wygenerowanie raportu – ile gramów środka zostało wypompowane, a ile wpompowane (na podstawie tej różnicy kalkulujemy finalną cenę za usługę)

Aby wyeliminować błędy ludzkie, większość z tych etapów wykonuje automatycznie samo urządzenie. Po naszej stronie zostaje jedynie ewentualne odnalezienie i zaopiekowanie się nieszczelnościami układu.


Podejrzyj co aktualnie u nas słychać! Śledź nasz serwis na Facebooku!

Logo facebook