Świetnie urządzoną blacharnię w naszym serwisie Auto Strefa uruchomiliśmy w okresie zimowym 2020r. Dzięki niej jesteśmy w stanie wykonać naprawy powypadkowe zarówno te drobniejsze, jak i bardziej skomplikowane. Lakiernia zaś została uruchomiona w 2022 roku, dzięki czemu możemy na miejscu lakierować elementy uprzednio przygotowane „za ścianą” na blacharni, co mocno skraca czas potrzebny na kompleksową naprawę auta.

Blacharnia jest wyposażona w wysokiej klasy sprzęt – w tym m.in. rama do wyrównywania podwozia, czy tzw. Spotter do napraw uszkodzeń punktowych. Aby potwierdzić profesjonalizm naszego serwisu blacharskiego, współpracujemy z wieloma Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Współpraca ta ma miejsce przy realizacji napraw powypadkowych w postaci szkód komunikacyjnych aut po obcierkach, kolizjach i wypadkach. Odszkodowania realizowane są zarówno z ubezpieczenia OC jak i AutoCasco.

W ramach oferty naszej blacharni i lakierni, główne naprawy jakie wykonujemy to:

  • wymiana elementów karoserii
  • lakierowanie elementów nadwozia – usuwanie rys
  • naprawa punktowych wgnieceń (np. od gradu)
  • naprawa ognisk korozji na karoserii
  • naprawy powypadkowe
  • prostowanie wgiętych elementów blacharskich
  • przygotowanie i wygładzenie elementów pod lakierowanie
  • prostowanie konstrukcyjnych elementów nośnych auta
  • naprawa uszkodzonych/przerdzewiałych progów
  • konserwacja podwozia

Zobacz, jak wygląda blacharnia w naszym serwisie Auto Strefa! Śledź nas także na Facebooku!

Serwis blacharski Auto Strefa - naprawy powypadkowe i realizacja szkód komunikacyjnych
Serwis blacharski Auto Strefa - naprawy powypadkowe i realizacja szkód komunikacyjnych
Rama do wyrównywania podwozia
Serwis blacharski Auto Strefa - urządzenie do spawania i Spotter
Serwis blacharski Auto Strefa - naprawy powypadkowe i realizacja szkód komunikacyjnych
Spotter przy pracy
Serwis blacharski Auto Strefa - naprawy powypadkowe i realizacja szkód komunikacyjnych
Serwis blacharski Auto Strefa - naprawy powypadkowe i realizacja szkód komunikacyjnych

Przybliżymy Wam teraz nieco poszczególne rodzaje powyższych usług z naszego serwisu 🙂

Wymiana elementów karoserii

W przypadku nieco mocniejszych uderzeń, są takie uszkodzenia (wgniecenia), których z różnych względów nie opłaca się naprawiać, odzyskując uszkodzony element poszycia. Raz, że byłoby to bardzo czasochłonne, a dwa, że do wykończenia i finalnego wyrównania powierzchni należałoby użyć odrobiny masy wyrównującej (potocznie zwanej szpachlówką), wreszcie też dlatego, że mogłoby to ingerować w bezpieczeństwo podczas dalszego użytkowania pojazdu. W takich też przypadkach zamawiamy (w porozumieniu z klientem bądź firmą ubezpieczeniową, finansującą naprawę) albo nowe, oryginalne części zamienne albo poszukujemy części używanej z demontażu, która jest w odpowiednio świetnym stanie. Po jej montażu na miejsce, zostaje ona polakierowana tak, aby niezauważalnie, możliwie idealnie pasowała do ogólnej kolorystyki auta.

Lakierowanie elementów nadwozia – usuwanie rys

Niestety coraz częściej zdarza się, że na karoserii samochodów pojawiają się rysy – zarówno te „niechcący” od np. kamyków na jedni, jak i te zamierzone, kiedy jakiś „życzliwy” przechodzień przejedzie czymś ostrym po lakierze zaparkowanych aut. Płytsze rysy staramy się w miarę możliwości wypolerować, natomiast głębokie do podkładu rysy można usunąć jedynie lakierowaniem elementów, co często robimy dla naszych klientów.

Naprawa punktowych wgnieceń

Małe, punktowe wgniecenia od np. gradu czy spadających z drzew kasztanów kojarzymy chyba wszyscy. Mało kto jednak wie, że można je w ogromnej większości przypadków w dość prosty i skuteczny sposób naprawić. Nasi fachowcy po obejrzeniu uszkodzenia na Twoim aucie ocenią i konkurencyjnie wycenią taką usługę.

Naprawa ognisk korozji na karoserii

Niektórzy producenci samochodowi słyną z pełnego ocynkowania karoserii auta. Są niestety także producenci, którzy z sobie tylko znanych powodów nie pokrywają karoserii powłoką cynkową, chroniącą karoserię przed korozją. Wtedy to wystarczy lekkie zadrapanie lakieru – ot choćby przez drobinki piasku czy małe kamyki i na powierzchni lakieru tworzą się głębokie ryski lub odpryski lakieru. Właśnie w nich po niedługim czasie zaczyna pojawiać się korozja. Podobnie często ogniska korozji można odnaleźć na niewidocznym na co dzień podwoziu auta. To one często potrafią być bardziej niebezpieczne, odpowiadając po jakimś czasie nawet za dziury w podłodze!

Walka z ogniskami korozji to również zadanie, które bez zawahania możesz nam zlecić! Nasi fachowcy pozbędą się korozji, zabezpieczą element na przyszłość, a przy większych uszkodzeniach, wstawią element wypełniający i polakierują całość.

Naprawy powypadkowe

Współpracując z wieloma Towarzystwami Ubezpieczeniowymi zajmujemy się realizacją szkód komunikacyjnych w formie bezgotówkowej. Po uzgodnieniu z przedstawicielem TU – czyli rzeczoznawcą – zakresu i kosztów, zazwyczaj bezgotówkowo realizujemy naprawę. Naszym priorytetem jest to, aby realizacja przebiegła w taki sposób, aby można je było dalej bezpiecznie użytkować na co dzień.

Ogromną zaletą naszego serwisu dla Towarzystw Ubezpieczeniowych są ceny. Często się zdarza, że firma ubezpieczeniowa to właśnie nam zleca naprawę auta po kolizji zamiast Autoryzowanym serwisom. Dzięki nieco niższym stawkom jesteśmy bardziej konkurencyjni, przy zachowaniu tej samej jakości zarówno procesu naprawy, jak i efektu końcowego.

Prostowanie wgiętych elementów blacharskich

Nie wszystkie wgniecenia wymagają od razu wymiany całego elementu. Są takie miejsca i rodzaje uszkodzeń, które można po kolizji bez większego problemu oraz wpływu na bezpieczeństwo naprawić. Często takie naprawy mają miejsce na progach czy błotnikach z tyłu, gdzie wymiana elementu na nowy jest technicznie albo niemożliwa albo nieopłacalna. Groziłaby np. przyznaniem szkody całkowitej, na czym często klient traci. Naprawiając, wyciągając, szlifując i lakierując element sprawiamy, że auto może bezpiecznie wrócić na drogę. Jednocześnie jego właściciel nie ma problemów z uzyskaniem nie zawsze satysfakcjonującego odszkodowania i zakupem innego auta.

Przygotowanie i wygładzenie elementów pod lakierowanie

Jest to czynność typowo wykończeniowa, kiedy to nasz Blacharz po zakończeniu pracy nad poszyciem blacharskim – jego równością i gładkością na bazie blachy, nakłada specjalny preparat wyrównujący powierzchnię, aby po jego doszlifowaniu, cała struktura naprawionego na karoserii miejsca była pod palcami idealnie gładka i przygotowana pod następny etap – lakierowanie, który również realizujemy na miejscu od ręki.

Prostowanie konstrukcyjnych elementów nośnych auta

Na kilku z powyższych zdjęć prezentujemy na jednym z podnośników ramę do rozciągania/prostowania geometrii całego auta. Zdarzają się kolizje, kiedy jakieś auto uderzy w nas z dość dużą energią z tyłu lub z boku, przez co delikatnemu wykrzywieniu ulegnie płyta podłogowa, podłużnice czy progi auta.

Posiadając specjalistyczną ramę jesteśmy w stanie w odpowiedni sposób wyciągnąć zgięty element konstrukcyjny, przywracając mu pierwotny kształt. To jeden z tych etapów naprawy, od powodzenia którego bardzo często zależy, czy auto po kolizji będzie naprawione, czy firma ubezpieczeniowa przyzna szkodę całkowitą. Najistotniejszą dla nas kwestią jest przyszłe bezpieczeństwo pasażerów auta, dlatego też już na etapie oceny auta przed naprawą, nasi doświadczeni fachowcy sprawdzają, czy auto kwalifikuje się do naprawy, czy uszkodzenia są zbyt mocne i naprawa ich za bardzo ingerowałaby w bezpieczeństwo przyszłych podróżujących.

Naprawa uszkodzonych/przerdzewiałych progów

O tym punkcie co nieco wspomnieliśmy przy ogólnej naprawie ognisk korozji. Progi, zwłaszcza w nieco starszych autach są często w stanie przedagonalnym. Zdarza się, że nie zawsze mamy o co podeprzeć podnośnik, gdyż do tego stopnia progi są przeżarte przez rdzę. Oczywiście są i na to odpowiednie sposoby, aby przedłużyć ulubionemu autu żywot.

Konserwacja podwozia

Warto w tym miejscu także wspomnieć o usłudze konserwacji, czyli zabezpieczania podwozia specjalnym preparatem (zwłaszcza przy nieco nowszych autach). Najpierw likwidujemy punktowe miejsca korozji na podwoziu, a potem całe podwozie zabezpieczamy specjalistycznym preparatem ochronnym, który nie dopuszcza do pojawienia się nowych ognisk rdzy.